Nyårslöften






Förra årets nyårslöften lyckades jag uppfylla eller förbättre mig på nästan varje punkt, i år hoppas jag på samma sak.



  • Våga mer mindre människofruktan
  • Hellre vara sann än snäll
  • Bli bättre på att ge beröring
  • Bli bättre på att ge komplimanger, uppmuntra
  • Våga ta risker
  • Inte fejka mitt beteende för att få uppmärksamhet
  • Lyda mina spontana vindar, men hålla de fokuserande
  • Testa nya saker när jag får möjlighet
  • Behandla mina nära som jag vill behandla min framtida fru och barn
  • Lära mig det husliga bättre, laga mat, tvätta, stryka
  • Inte begränsa mig själv i ett mönster
  • Sträva efter äkthet och att vara naturligt, inte för att göra mig mer speciell än vad jag är
  • Vara självständighet, beslutsam och fri
  • Bli mer passionerad och motiverande
  • Utveckla min fantasi och nyskapande förmåga
  • Börja musicera mer
  • Skådespela mer
  • Händer ingenting, skall jag själv se till att det händer saker
  • Försöka hålla mig tillbaka, ge andra utrymme
  • Träna min kropps styrka, uthållighet, balans och smidighet
  • Börja dansa
  • Börja dejta och flörta
  • Börja skapa något med händerna
  • Lära mig simma på riktigt
  • Undvika alkohol och lättillgänglig lusta
  • Tro på mig själv och på Gud och aldrig ge upp
  • Inte vaska guld i social dynga
  • Inte göra saker som jag verkligen inte vill göra
  • Inte skjuta upp saker, utan göra det direkt
  • Vara mer klädd proper och mer vårdad än tidigare
  • Inte peta med fingrarna på opassande ställen och i ansiktet
  • Ta hand om småsyskonen bättre
  • Inte skämmas för andra
  • Ha rummet mer städat
  • Bli mer direktiv och handlingskraftig
  • Bli mer kortfattad och koncis
  • Anpassa mitt språk och kroppspråk efter dem jag talar med
  • Lägga mig tidigare
  • Äta nyttigare
  • Inte ta osmarta genvägar
  • Lära mig älska det lilla i livet
  • Snacka mindre, lyssna mer
  • Ta körkort
  • Flytta hemifrån, åtminstone planera
  • Inte slarva med maten
  • Göra det jag verkligen vill
  • Förverkliga mina idéer och planer
  • Börja utforska, experimentera och testa
  • Leva i nuet, ta vara på varje tillfälle
  • Utveckla alla fem sinnen
  • Vara vänlig, även fast jag är trött och irriterad
  • Bli mer praktiskt och händig
  • Skaffa plånbok
  • Utveckla mitt skrivande
  • Studera på comvux
  • Studera på universitetet, åtminstone söka dit
  • Göra klart projekt arbetet
  • Inte tvinga mig själv till saker, genom tvångsbeteende och tankar
  • Hjärntvätta mig till en rättare, bättre och sannare riktning
  • Bli mer effektiv och smart
  • Inte vara en energitjuv för andra
  • Släppa behovet om att behöva snacka om allt
  • Behandla andra såsom jag vill bli behandlad, men även som jag tror att de vill bli behandlade
  • Försöka förstå människor bättre
  • Oroa mig mindre, hoppas desto mer
  • Inte sätta orimliga krav på mig själv
  • Vara stark även där jag har brister, inte skämmas över mina svagheter
  • Beundra istället för att avundas andra
  • Behandla folk inte som de är utan som de kan bli
  • Sluta baktala andra och snacka skit
  • Sluta kritisera andra bakom ryggen, istället enbart välsigna
  • Beskydda de jag kan beskydda, inse att jag inte kan bära alla
  • Inse vad som är väsentligt i mitt liv och inte
  • Undvika onödiga diskussioner
  • Vara försiktigare med mina saker
  • Bli mer strukturerad ha mer ordning
  • Inte ta ut sina agressioner och irritationer på någon
  • Försöka påverka människor i positiv riktning
  • Finna friden, lugnet och skönheten i allt
  • Publicera något jag skrivit
  • Vara mer skämtsam och lekfull, försöka göra folk mer glada
  • Vara tillfredställd men inte nöjd
  • Vika i ordning kläder efter användning
  • Inte förakta någon
  • Vara givmild men sparsam, inte slösa pengar på skit
  • Våga bemöta människor
  • Bli mindre egoistisk och högmodig
  • Brinna mer, be mer, läsa bibeln mer













Kommentarer
Postat av: Jossan

Oj du, det var en imponerande lista! Kan kanske dock vara svårt att mäta mål som inte är så konkreta eller tydliga. Men mycket bra grejer :)

Postat av: sam

jag önskar dig lycka till

2010-01-06 @ 01:41:20
Postat av: hajman

ojoj ojjjj vilken lång lista, jag tycker inte att du ska ställa stora krav på dig utan försök o vara dig själv från den positiva sidan, mycket bättre o lättare ;)

2010-01-07 @ 16:52:24
Postat av: Josefin

SV: Haha det var inte jag som skrev det ;D

2010-03-02 @ 09:37:05
URL: http://jojjisen.blogg.se/
Postat av: Simeon

O, shit va många du kom på!

2010-09-29 @ 18:33:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback